LEVERANS, BETALNING, RETUR, ÅTERBETALNINGS-POLICY
Här kan du läsa om våra leveranser, betalningsalternativ, retur och återbetalningspolicys, samt hitta våra kontaktuppgifter.
Här kan du läsa om våra leveranser, betalningsalternativ, retur och återbetalningspolicys, samt hitta våra kontaktuppgifter.
Vanligtvis lämnar din order vårat lager inom 1 arbetsdag. Vi använder oss av Postnord och leverans är vanligtvis 2-3 arbetsdagar. Frakten kostar 66:-, fraktfritt på beställningar över 1500:-. Bor du i Göteborg har du möjlighet att hämta upp din order kostnadsfritt samma dag i våran salong, under förutsättning att produkterna finns i lager.
Vi erbjuder betalning med Mastercard, VISA samt Klarnas olika betalningsalternativ.
Vi följer lagen om distansavtal. Du har 14 dagars öppet köp på produkter i obrutet och i övrigt opåverkat skick. Kontakta oss om du önskar returnera ett köp till oss. Vi har inte heller öppet köp på presentkort.
Förutsättningen för att vi ska acceptera returen är att förpackningen är obruten. Vi tar inte emot returer på öppnade produkter eller öppnade felköp.
Återbetalningen sker när vi mottagit returen samt kontrollerat att produkterna är obrutna och i övrigt opåverkade.
I händelse av ej utlöst paket debiterar vi 99 SEK i expeditions- och returkostnader. Vi återbetalar ej eventuella fraktkostnader för ordrar som understiger 1000 SEK i ordervärde. Expeditionsavgiften dras av på återbetalningens totalbelopp.
Vi nekar samtliga returer där giltigt kvitto utfärdat av Studio Soft saknas. Kortslipp eller skärmdump från internetbank utan detaljerad information om köpet är inte tillräckligt som bevis på genomfört köp då det inte specificerar vad beloppet representerar. Vid retur av onlineköp i butik kan du komma att behöva uppvisa legitimation samt en orderbekräftelse där ovan beskriven information återfinns.
Vi följer allmänna reklamationsnämndens regler kring reklamationer. Vid reklamation förbehåller vi oss rätten att kontrollera och utreda produktens defekt och dess anledningar. Reklamation är inte möjlig vid felaktigt handhavande av produkten som t.ex. tappskador eller felaktig förvaring som påverkat produktens livstid. Vi rekommenderar därför att förvara produkterna på ett svalt eller kallt ställe för garanterad livslängd. Kontakta oss för att få hjälp med ditt reklamationsärende.
Kontakta oss gärna om du har frågor eller behöver rådgiving inför ditt köp.
Mail: info@studiosoft.se
Telefon: 031-141451
Besöksadress: STUDIO SOFT Linnégatan 22, 413 04 Göteborg
Organisationsnummer: 556931-2498